Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
βιταμινες για εξεταστικη

Βιταμίνες για την εξεταστική

Εάν είσαι γύρω στα 20, σίγουρα το τέλος Αυγούστου δεν αποτελεί μόνο το τέλος του καλοκαιριού αλλά και την αρχή της εξεταστικής περιόδου. Σεπτέμβρης σημαίνει μαθήματα, γραπτές και προφορικές εξετάσεις και μια απότομη αλλαγή από την χαλαρή και ηλιόλουστη περίοδο του καλοκαιριού σε μια περίοδο ιδιαίτερα απαιτητική.

Στον αγώνα σου να ανταπεξέλθεις όσο καλύτερα γίνεται στην εξεταστική, σύμμαχο σου θα βρεις πολλές βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής που θα σε βοηθήσουν να είσαι ήρεμος, οξυδερκής και γεμάτος ενέργεια.

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι βιταμίνες που χρειάζεσαι για να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα:

Τόνωση και Ενέργεια:

Εδώ πρωταγωνιστής είναι το τζίνσενγκ, καθώς επιτρέπει στον οργανισμό να προσαρμοστεί σε κάθε μορφή άγχους ενώ παράλληλα ενισχύει έναν καταπονημένο οργανισμό και αποκαθιστά την ικανότητα για σωματική και πνευματική εργασία.

Συγχρόνως ο βασιλικός πολτός που αποτελεί την πολυβιταμινη της φύσης θα σου δώσει ενέργεια αλλά και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό.

Είσαι αθλητής;

Για όσους αθλούνται πολύ και για φοιτητές που σχετίζονται με αθλήματα το γκουαράνα δίνει ιδιαίτερα πολύ ενέργεια ενώ επίσης βοηθά στην καύση του λίπους. Είναι καλό να καταναλώνεται μέχρι το μεσημέρι γιατί μπορεί να προκαλέσει υπερένταση και να επηρεάσει τον ύπνο.

Ενίσχυση Μνήμης:

Σύμμαχος στην καλή μνήμη, κάτι που σαφώς χρειάζεται όταν δίνεις εξετάσεις, είναι το γκίνγκο μπιλόμπα. Έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην καλύτερη τροφοδοσία του εγκεφάλου με οξυγόνο συνεπώς ενισχύει τους διανοητικές λειτουργίες όπως είναι η μνήμη και η συγκέντρωση.

Επιπλέον και η βιταμίνη Ε αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό διατηρώντας την υγεία της κυτταρικής μεμβράνης του εγκεφάλου και επιτρέποντας κατά αυτόν τον τρόπο στους νευρώνες να επιβιώσουν περισσότερο και να παραμείνουν άθικτοι από το οξειδωτικό στρες. Με λίγα λόγια οι πληροφορίες που παίρνεις όταν διαβάζεις παραμένουν περισσότερο στο μυαλό όταν λαμβάνουμε βιταμίνη Ε.

Επίσης, οι βιταμίνες που έχουν μελετηθεί περισσότερο για τη σχέση τους με την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και τη λειτουργία του εγκεφάλου, είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αυτές είναι η θειαμίνη, η ριβοφλαβίνη, η νιασίνη, το φολικό οξύ και η Β12.

Η πρόσληψή τους συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσης, ενώ η χαμηλή συγκέντρωσή τους συνδέεται με προβλήματα που αφορούν σε εγκεφαλικές λειτουργίες καθώς και μειωμένη απομνημονευτική ικανότητα.

Πνευματική Διαύγεια και Ψυχική Ηρεμία:

Η ροδιόλα αποτελεί σύμφωνα με τους επιστήμονες ένα προσαρμογόνο βότανο το οποίο σημαίνει ότι έχει την ικανότητα να ενισχύει τους θεραπευτικές ιδιότητες του ίδιου του νευρικού συστήματος του ανθρώπινου οργανισμού. Η ροδιολα ενισχύει την φυσική και πνευματική απόδοση, μειώνει το αίσθημα άγχους και στεναχώριας και βελτιώνει την διάθεση.

Στην κατηγορία της ψυχικής ηρεμίας ανήκει και η βαλεριάνα καθώς έχει κατευναστικές και ηρεμιστικές ιδιότητες. Παρόλο που έχει πολλές φορές θεωρηθεί ως ένα βότανο που βοηθά στον ύπνο, ωστόσο δεν είναι η πλέον κατάλληλη για περιπτώσεις αϋπνίας αλλά η δράση της ενδείκνυται για όσους έχουν άγχος και υπερένταση.

Χαλάρωση και Καλός Ύπνος: Είναι γνωστό πλέον ότι η μελατονίνη αποτελεί την ορμόνη του ύπνου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η σύνθεση και η έκκριση της ενεργοποιούνται από το σκοτάδι και απενεργοποιούνται στο φως. Λόγω αυτής της ιδιότητας της η μελατονίνη εμπλέκεται στον κιρκαδικό ρυθμό του οργανισμού προάγοντας την ηρεμία, την καλή διάθεση και την ποιότητα του ύπνου.