Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σημάδια που δείχνουν έλλειψη Ψευδάργυρου

Σημάδια που δείχνουν έλλειψη Ψευδάργυρου

Ο Ψευδάργυρος βρίσκεται σε όλα τα φυτικά και ζωικά κύτταρα. Πρόκειται για το δεύτερο μέταλλο στον οργανισμό που πρέπει να υπάρχει σε αφθονία, μετά τον σίδηρο. Ο Ψευδάργυρος είναι το μέταλλο εκείνο που διατηρεί την υγεία του δέρματος, των μαλλιών και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πόσο σημαντικός είναι Ο Ψευδάργυρος;

Η σύνθεση του DNA και νέων ιστών, απαιτεί την παρουσία Ψευδαργύρου, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας ειδικά για την ομαλή αύξηση και ανάπτυξη κατά την παιδική ηλικία.

Ο Ψευδάργυρος επίσης ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα κι έχει την ικανότητα να καταπολεμά τις μολύνσεις και να επουλώνει τα τραύματα.

Παρά την μεγάλη σημασία που έχει για τον οργανισμό, αρκετοί είναι αυτοί που παρουσιάζουν έλλειψη. Ταυτόχρονα μια έλλειψη Ψευδαργύρου δεν είναι τόσο εύκολο να ανιχνευθεί αμέσως.

Πως θα καταλάβω αν έχω έλλειψη Ψευδαργύρου;

Το πιο γνωστό σημάδι που φανερώνει αυτή την έλλειψη, αποτελεί η τριχόπτωση. Ωστόσο μια αραίωση στα μαλλιά, μπορεί να δηλώνει μια σοβαρή ανεπάρκεια Ψευδαργύρου και σίγουρα το θέμα πρέπει να διερευνηθεί.

Η έλλειψη Ψευδαργύρου, επηρεάζει ακόμα και την ακοή. Ο Ψευδάργυρος διαθέτει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση που μειώνει το οξειδωτικό στρες στο εσωτερικό το αυτιού. Έτσι μια έλλειψη του είναι πιθανόν να επηρεάσει την ακοή.

Οι συνεχείς λοιμώξεις είναι σύμπτωμα αυτής της έλλειψης. Όταν ο οργανισμός δεν έχει ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο επιρρεπής σε βακτήρια και ιούς που προκαλούν λοιμώξεις. Άρα, ένα μη ισχυρό ανοσοποιητικό δηλώνει την έλλειψη Ψευδαργύρου.

Προβλήματα στην γεύση και την οσμή που μπορεί να σας κάνουν να μην απολαμβάνετε πια το φαγητό, είναι σύμπτωμα μιας έλλειψης Ψευδαργύρου, καθώς η ανεπάρκεια του σηματοδοτεί την απώλεια της γεύσης. Αυτό όμως αφορά κυρίως άτομα άνω των 60 που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μιας τέτοιας έλλειψης, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την γεύση όπως για παράδειγμα η λήψη φαρμάκων.

Τέλος, κάποια απλά πράγματα όπως νύχια που σπάνε ανεξήγητα εύκολα, ιδιαίτερα ξηρή επιδερμίδα ή και πιτυρίδα μπορεί να είναι σημάδια έλλειψης Ψευδαργύρου.

Πλούσιες τροφές σε Ψευδάργυρο

1. Συκώτι, τα μανιτάρια και ο κρόκος αυγού είναι must τροφές για την πρόσληψη του Ψευδαργύρου στον οργανισμό του ατόμου.

2. Ξηροί καρποί και ιδιαίτερα τα αμύγδαλα, οι κουκουναρόσποροι και το φυστικοβούτυρο πρέπει να μπουν στην διατροφή, όχι μόνο για αυτούς που έχουν έλλειψη, αλλά και για την πρόληψη.

3. Κάποια συμπληρώματα διατροφής, επίσης μπορούν να βοηθήσουν για την ενίσχυση του Ψευδαργύρου εάν αυτό κρίνεται απαραίτητο.