Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σημάδια που δείχνουν έλλειψη ιωδίου

Σημάδια που δείχνουν έλλειψη ιωδίου

Το Ιώδιο είναι μια χημική ουσία που επιτρέπει στον θυρεοειδή αδένα την παραγωγή ορμονών όπως είναι για παράδειγμα η θυροξίνη. Επίσης χάρη σε αυτό υπάρχει έλεγχος των επιπέδων ενέργειας.

Γιατί είναι απαραίτητο για τον οργανισμό

Το Ιώδιο είναι αναγκαίο για τον οργανισμό, για να μπορεί να παραχθεί η θυρορμόνη. Εάν τα επίπεδα Ιωδίου είναι χαμηλά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπολειτουργεί ο θυρεοειδής αδένας και να εμφανίζονται συμπτώματα όπως κόπωση, δυσκοιλιότητα και έλλειψη βάρους.

Ποια είναι τα συμπτώματα έλλειψης Ιωδίου

Τα κυριότερα συμπτώματα είναι όπως προαναφέρθηκε η κόπωση, η δυσκοιλιότητα και η έλλειψη βάρους. Ωστόσο υπάρχουν κι άλλα όπως είναι η αδυναμία συγκέντρωσης, το αίσθημα θλίψης, το ξηρό δέρμα, το πρήξιμο στο πρόσωπο και η τριχόπτωση.

Βρογχοκήλη (διόγκωση του θυρεοειδούς αδένα)

Η Βρογχοκήλη είναι το συνηθέστερο σύμπτωμα του θυρεοειδούς αδένα, ο οποίος διογκώνεται. Μερικές φορές αυτή η διόγκωση είναι εμφανής και μπορεί να παρατηρηθεί ένα μικρό πρήξιμο στον λαιμό. Η Βρογχοκήλη μπορεί να εμφανίσει δυσκολία στην κατάποση ή να φέρει δύσπνοια. Με ένα υπέρηχο ή αξονική τομογραφία είναι δυνατόν να δούμε αν πάσχουμε από κάτι τέτοιο.

Υποθυρεοειδισμός

Αυτό συμβαίνει όταν η πρόληψη του Ιωδίου είναι κάτω από 10 με 20 mcg την ημέρα. Αποτέλεσμα αυτού έχουμε την κόπωση, την αύξηση σωματικού βάρους χωρίς λόγο, την ευαισθησία στο κρύο, την τραχιά φωνή ή και έλλειψη μνήμης.

Έλλειψη Ιωδίου στις Γυναίκες

Στις γυναίκες η έλλειψη Ιωδίου μπορεί να προκαλέσει ακόμη και επιπλοκές στην εγκυμοσύνη. Ακόμη και η υπογονιμότητα, μια αποβολή ή ένας πρόωρος τοκετός, μπορεί να είναι εξαιτίας της χαμηλής ποσότητας Ιωδίου στον οργανισμό.

Πως θα εξασφαλίσετε επαρκή πρόσληψη Ιωδίου

Να καταναλώνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα μια μερίδα ψάρι.

Να τρώτε αυγό ακόμη και καθημερινά.

Φροντίστε το γάλα που καταναλώνετε να είναι ενισχυμένο με Ιώδιο.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Συμπληρώματα Διατροφής Ιωδίου

Tip: Οι ενήλικες χρειάζονται καθημερινά περίπου 150mcg. Ενώ οι έγκυες, πρέπει να φτάνουν τα 220 mcg καθημερινά, καθώς αυξάνονται οι ανάγκες του οργανισμού.