Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ιδέες για υγιεινά snacks στο σχολείο

Ιδέες για υγιεινά snacks στο σχολείο

Ιδέες για υγιεινά snacks στο σχολείο

Τα παιδιά περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο, όπου έχουν να φέρουν εις πέρας ένα σημαντικό όγκο πνευματικής εργασίας. Το πώς θα τραφούν αυτές τις ώρες είναι σημαντικό τόσο για την υγιή σωματική αλλά και πνευματική ανάπτυξή τους και κατ’ επέκταση για την συνολική απόδοση τους. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρείται ότι οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών κατά την διάρκεια του σχολείου είναι θρεπτικά φτωχές και πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, απλά σάκχαρα και αλάτι. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής και η έλλειψη χρόνου τόσο γονέων αλλά και παιδιών έχουν οδηγήσει σε μεγάλη χρήση πρόχειρου φαγητού καθώς τα σπιτικά σνακ φαίνεται να έχουν δώσει την θέση τους στο «χαρτζιλίκι για το κυλικείο ή τον φούρνο». Αντί λοιπόν, να συμβάλλουμε στις κακές διατροφικές επιλογές των παιδιών μας, ας προσπαθήσουμε να τα εφοδιάζουμε καθημερινά με θρεπτικά σπιτικά σνακ που μπορεί να μας «κοστίσουν» λίγα παραπάνω λεπτά από τον χρόνο μας, σίγουρα όμως θα συνεισφέρουν θετικά στην υγεία αλλά και στην σωστή διατροφική διαπαιδαγώγηση τους!

Έξυπνες, θρεπτικές και γρήγορες λύσεις:

  • Το γνωστό τοστ και οι νόστιμες παραλλαγές του

Το τοστ ή το ατομικό ψωμάκι με τυρί και γαλοπούλα είναι η πιο απλή και εύκολη λύση! Η χρήση ψωμιού ολικής, τυριού και αλλαντικών με χαμηλά λιπαρά καθώς και η προσθήκη μερικών λαχανικών μπορεί να κάνει αυτή την επιλογή ακόμη πιο θρεπτική. Με λίγη φαντασία οι παραλλαγές του τοστ είναι άπειρες! Αφήστε το παιδί σας να διαλέξει τα υλικά που του αρέσουν ώστε να το καταναλώνει ευχάριστα! Μια ακόμη ωραία επιλογή είναι και η αραβική πίτα με τυρί και λαχανικά.

  • Η αθάνατη σπιτική πίτα

1-2 κομμάτια σπιτικής τυρόπιτας, σπανακόπιτας, χορτόπιτας κτλ που θα έχετε φτιάξει εσείς με φρέσκα και υγιεινά υλικά, μπορεί να αντικαταστήσουν την αντίστοιχη λιπαρή και πολλές φορές αμφιβόλου ποιότητας επιλογή του φούρνου ή του κυλικείου.

  • Κράκερ και μπισκότα… τι θέση έχουν στο κολατσιό;

Για πολλά παιδιά αυτές οι επιλογές είναι και οι μοναδικές καθώς ντρέπονται να βγάζουν το σάντουιτς από το σπίτι. Υγιεινές λύσεις είναι τα σπιτικά κουλουράκια ή μπισκοτάκια που θα έχετε φτιάξει με αλεύρι ολικής αλέσεως και μπορείτε να έχετε εμπλουτίσει με ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και σοκολάτα υγειάς. Καλή επιλογή είναι και τα κρακεράκια ολικής με λίγο τυράκι. Τέλος, ακόμη και σπιτικό κέικ μπορεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική επιλογή για κάποιες μέρες τις εβδομάδας.

  • Μικρά στο μάτι αλλά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα είναι ένα εύκολο και θρεπτικό «τσιμπολόγημα» για το παιδί σας. Σε ένα σακουλάκι ανακατέψτε ανάλατα αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια κτλ με αποξηραμένα φρούτα όπως δαμάσκηνα, βερίκοκα, κράνμπερυ κτλ. Στο μιξ αυτό μπορείτε να προσθέσετε και λίγα δημητριακά ολικής ή και μικρά κομμάτια από φρέσκα φρούτα π.χ. σταφύλια.

  • Το αναντικατάστατο φρούτο

Τα φρούτα προσφέρουν αναμφισβήτητα πλούσια θρεπτικά συστατικά που θωρακίζουν την υγεία και του σώματος αλλά και του πνεύματος. Φρούτα όπως η μπανάνα, το μήλο ή τα μανταρίνια μπορεί να είναι μια ιδανική επιλογή καθώς δεν απαιτούν ιδιαίτερο καθάρισμα και είναι εύκολη η μεταφορά τους.

  • Τι κάνουμε αν δεν προλάβουμε να φτιάξουμε κάτι στο σπίτι;

Σίγουρα θα υπάρχουν και αυτές οι μέρες, όμως ακόμη και τότε μπορούμε να διαλέξουμε κάτι θρεπτικό και ταυτόχρονα να δείξουμε στα παιδιά μας ότι παντού υπάρχουν υγιεινές λύσεις αρκεί να τις επιλέγουμε. 1-2 μπάρες δημητριακών, ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα σταφιδόψωμο και ένας φυσικός χυμός μπορούν να αποτελέσουν μια γρήγορη και συνάμα ποιοτική λύση η οποία βρίσκεται εύκολα παντού.

  • Μην ξεχνάτε το νερό!

​Όποια από τις παραπάνω επιλογές σνακ και να επιλέξετε, θα πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύεται από νερό. Όταν είμαστε καθιστοί για πολλές ώρες και διαβάζουμε το ερέθισμα της δίψας δεν αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για σωστή ενυδάτωση. Για αυτό, καλό είναι φροντίζουμε να έχει το παιδί μας ένα μπουκαλάκι νερό μαζί του προκειμένου η πρόσληψη των υγρών καθημερινά να είναι επαρκής.

Γράφει η Αναστασία Βανδώρου

Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος