Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σημασια προβιοτικών στα παιδια

Η σημασία των προβιοτικών για τα παιδιά

Τα τελευταία χρόνια γίνονται συχνές αναφορές στις ιδιότητες που έχουν τα προβιοτικά στον οργανισμό μας. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, αποδεικνύεται όλο και πιο σημαντική η χρήση τους ακόμη και από παιδιά μικρής ηλικίας, καθώς οι θετικές τους δράσεις δεν περιορίζονται σε έναν μόνο τομέα. Με την πάροδο των χρόνων τα προβιοτικά γίνονται ο πολύτιμος σύμμαχος του ανθρώπινου οργανισμού.

Πριν αναφερθούμε στα προβιοτικά πρέπει να γνωρίζουμε ότι στο πεπτικό μας σύστημα ζουν περισσότεροι από 500 τύποι βακτηρίων, δηλαδή μονοκύτταροι οργανισμοί που δεν διαθέτουν πυρήνα και οι οποίοι πολλαπλασιάζονται με απλή διαίρεση σε δύο νέα μέρη.

Γνωρίζοντας ότι ο ίδιος ο οργανισμός διαθέτει βακτήρια που είναι απαραίτητα για την ορθή λειτουργία, μπορούμε και πιο εύκολα να κατανοήσουμε την σημασία των προβιοτικών.

Τι είναι τα προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μη παθογόνοι μικροοργανισμοί που εισέρχονται στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω των τροφών και επιβιώνουν κατά την διάρκεια του περάσματος τους μέσα από την γαστρεντερική οδό. Με λίγα λόγια πρόκειται για καλά βακτήρια που ωφελούν κυρίως το πεπτικό μας σύστημα.

Προβιοτικά βρίσκουμε στο γιαούρτι, σε ορισμένους χυμούς, μαύρη σοκολάτα, αρακάς, κεφίρ, ψωμί με προζυμι και σε συμπληρώματα διατροφής.

Συχνά ακούμε και για τα πρεβιοτικά τα οποία διαφέρουν από τα προβιοτικά αλλά βοηθούν επίσης τον οργανισμό.

Τι είναι τα πρεβιοτικά

Τα πρεβιοτικά δεν περιέχουν τους ίδιους τους μικροοργανισμούς άλλα συστατικά (πρόκειται στην ουσία για υδατάνθρακες) που τους τρέφουν και βοηθούν στην ανάπτυξη τους. Τέτοια είναι οι φρουτοσακχαρίτες και οι ινσουλίνες. Τα πρεβιοτικά τα βρίσκουμε στα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως είναι το γιαούρτι και τα ρευστά όξινα γάλατα και φυσικά σε συμπληρώματα διατροφής.

Γιατί να δώσω στο παιδί μου προβιοτικά;

Τα προβιοτικά βοηθούν σε πολλές περιπτώσεις τον ανθρώπινο οργανισμό για αυτό και τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο ενώ παράλληλα δίνονται και σε παιδιά μικρής ηλικίας καθώς οι ευεργετικές τους ιδιότητες δεν σταματούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Τα προβιοτικά

Εμποδίζουν την ανάπτυξη παθογόνων μικροβίων

Προλαμβάνουν την εμφάνιση τερηδόνας

Βοηθούν στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών

Συμβάλλουν στην πρόληψη και μείωση των εκζεμάτων και της ατοπικής δερματίτιδας

Μειώνουν το αίσθημα κόπωσης και ατονίας

Βοηθούν στη νόσο του Crohn αλλά και στους κολικούς του εντέρου

Βοηθούν στην διάσπαση των πρωτεϊνών και των λιπών στο πεπτικό σύστημα

Αποτρέπουν την εμφάνιση λοιμώξεων από την χρήση αντιβιοτικών

Βοηθούν στην μείωση της δυσανεξιας στην λακτόζη

Προστατεύουν από τον καρκίνο του εντέρου

Μειώνουν τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (σπαστική κολίτιδα κλπ)

Συνδράμουν στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και στην καλή διάθεση

Βοηθούν εν γένει το ανοσοποιητικό

Μειώνουν το αίσθημα ζάλης και ναυτίας στα ταξίδια

Διατηρούν και επαναφέρουν την φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου και δίνονται και σε περιπτώσεις γαστρεντερίτιδας

Σε ποια μορφή υπάρχουν ως συμπληρώματα διατροφής

Σίγουρα η χορήγηση ενός χαπιού δεν είναι εύκολη υπόθεση για τα παιδιά, ωστόσο τα προβιοτικά υπάρχουν σε πολλές μορφές εύκολες για να τους πάρουν παιδιά μικρών ηλικιών όπως είναι μασώμενα δισκία, σταγόνες αλλά και σκόνη.

Μάλιστα πολλά από αυτά τα συμπληρώματα διατροφής υπάρχουν σε διάφορες γεύσεις ευχάριστες για τα παιδιά όπως είναι η φράουλα και το πράσινο μήλο.

Παράλληλα για να γίνει ακόμη πιο εύκολη η κατανάλωση τους από τα παιδιά μπορούμε να το διαλύσουμε μέσα στο γάλα ή το γιαούρτι ή ακόμη και στον χυμό.