Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
8 Υγιεινά hacks μαγειρικής που όλοι πρέπει να γνωρίζουν

8 Υγιεινά hacks μαγειρικής που όλοι πρέπει να γνωρίζουν

Συχνά οι ειδικοί αναφέρουν ότι η σωστή διατροφή πρέπει να είναι κομμάτι της καθημερινότητας μας, γιατί μόνο με αυτή μπορούμε να εξασφαλίσουμε την υγεία μας και να διατηρήσουμε την φόρμα μας. Ίσως να ακούγεται βαρετό ή πολύπλοκο το να κάτσουμε και να βρούμε τι μπορούμε να μαγειρέψουμε υγιεινά. Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι κόπος ούτε χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο για την υλοποίηση ενός υγιεινού γεύματος.

Η υγιεινή μαγειρική κρύβει μυστικά και δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει συστατικά εξ ολοκλήρου θρεπτικά. Μαθαίνοντας τα, σου προτείνουμε 8 από αυτά που σίγουρα πρέπει να μάθεις, για να απογειώσεις την διατροφή σου υγιεινά και εύκολα.

Βάλε μαγιά σε νιφάδες

Προκάλεσε τον εαυτό σου να προσθέσει κάποιο “nooch” σε κάθε σου γεύμα. Αυτό το καλοσχηματισμένο καρύκευμα, έχει μια τυρώδη γεύση οπότε είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξήσεις την γεύση στο πιάτο σου. Ειδικά αν είσαι vegan, χορτοφάγος ή προσπαθείς να μειώσεις τα γαλακτοκομικά προϊόντα αυτό είναι ένα υγιεινό κι έξυπνο hack.

Οφέλη: Προσφέρει πρωτεΐνες και την πολύτιμη Βιταμίνη Β12, χάρη στην οποία προλαμβάνεται η αναιμία και διατηρούνται τα ενεργειακά επίπεδα του οργανισμού. Κάπως έτσι δημιουργούνται και ερυθρά αιμοσφαίρια που βοηθούν να διατηρηθεί υγιές το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Μαρίναρε τις πρωτεΐνες

Δεν έχει σημασία αν θα είναι κοτόπουλο, ψάρι ή κρέας. Αρκεί να το μαρινάρεις πριν από το ψήσιμο του. Με αυτό τον τρόπο, θα προσθέσεις γεύση στο φαγητό σου, κερδίζοντας χαμηλές θερμίδες που δεν θα είχες αν επέλεγες το τηγάνισμα.

Tip: Από έρευνα, έχει προκύψει οτι ο συνδυασμός μπαχαρικών στο μαρινάρισμα, βοηθά στη μείωση ετεροκυκλικών αμινών καρκινογόνων, που δημιουργούνται όταν μαγειρεύεις το κρέας σε υψηλές θερμοκρασίες.

Κάνε τα φασόλια φίλο σου

Τα φασόλια είναι μονάδες παραγωγής ινών και πρωτεϊνών σε σούπες, φαγητά για χορτοφάγους ή σαλάτες. Αποτελούν μια προσιτή επιλογή για τη διατροφή σου και μπορείς εύκολα να τα αναμίξεις με άλλα φαγητά αν δεν σου αρέσει να τα τρως σκέτα.

Τι λές για ένα κρεμώδες μπρόκολο ή μια σαλάτα;

Αντικατέστησε την κρέμα γάλακτος ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα με ένα τέταρτο φλιτζάνι μαγειρεμένων φασολιών στο μπλέντερ. Έτσι θα πάρεις πίσω την ίδια πλούσια υφή, χωρίς όμως υπερβολικό λίπος και θερμίδες. Αντίστοιχα, μπορείς να βάλεις καθαρισμένα φασόλια στη σαλάτα σου. Με αυτή τη μέθοδο θα αυξηθεί η πρόσληψη ινών, ενώ θα μειωθεί η περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Χρήση βοτάνων

Το πιο γνωστό από τα βότανα είναι η μέντα. Ωστόσο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις στα πιάτα σου μια ευρεία γκάμα από αυτά και μάλιστα σε όλα τα είδη των φαγητών. Ειδικά αν έχεις κήπο, μπορείς να φυτέψεις φρέσκα βότανα, τα οποία μπορείς να συνδυάσεις ακόμη και σε σάλτσες, δίνοντας την καλύτερη δυνατή γεύση. Η χρήση βοτάνων θα σε απαλλάξει από πρόσθετα φυτοχημικά που προσθέτουν γεύση στο γεύμα σου

Tip: Φύλαξε τα βότανα σε παγοκυψέλη στην κατάψυξη και χρησιμοποίησε τα σαν κύβο, κάθε φορά που θες να δώσεις γεύση στο φαγητό σου.

Γίνε πιο έξυπνος

Αντί να προσθέσεις περισσότερο λάδι, κάθε φορά που αρχίζει να στεγνώνει ή να κολλάει το τηγάνι, απλά πρόσθεσε λίγο νερό. Οι διαιτολόγοι ισχυρίζονται οτι με αυτόν τον τρόπο δεν προστίθενται επιπλέον θερμίδες, γιατί εμποδίζεται η καύση και το φαγητό διατηρείται υγρό. Έτσι το γεύμα, γίνεται περισσότερο υγιεινό και με χαμηλότερες θερμίδες.

Μην πετάς τίποτα

Χρησιμοποίησε τα υπολείμματα για να δημιουργήσεις θρεπτικά και νόστιμα αποθέματα που αναδεικνύουν το γεύμα σου. Μπορείς να αποθηκεύσεις τις ρίγες των λαχανικών όπως είναι τα μανιτάρια ή τα μούρα, τις κορυφές καρότων και τα απορρίμματα κρεμμυδιού. Μόλις συλλέξεις αρκετά ρίξε τα όλα μαζί σε μια κατσαρόλα με νερό και σιγόβρασε τα σε μια κατσαρόλα για περίπου 45 λεπτά. Για περισσότερη γεύση, μπορείς να προσθέσεις πιπέρα, φύλλα δάφνης και θυμάρι.

Πρόσθεσε το κουνουπίδι παντού

Εντάξει, δεν σου ζητήσαμε να ανταλλάξεις και τη σοκολάτα. Το κουνουπίδι όμως, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στην διατροφή σου. Χρησιμοποίησε το για μια κρεμώδη σάλτσα για το τυρί, αντί για πολτοποιημένες πατάτες ή δοκίμασε το σε μια κρούστα πίτσας. Μπορεί να μην σου αρέσει τόσο η ιδέα όμως τα οφέλη που θα αποκομίσεις αντισταθμίζει την δυσαρέσκεια σου και το κάνει must.

Οφέλη: Το κουνουπίδι είναι εξαιρετικά χαμηλό σε θερμίδες και ταυτόχρονα περιλαμβάνει μια σειρά από θρεπτικά συστατικά. Αυτές οι λίγες θερμίδες όμως που περιέχει θα δώσουν ίνες, ικανές να νικήσουν την δυσκοιλιότητα ή το πρήξιμο.

Πρόσθεσε κανέλα στο ψήσιμο

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η προσθήκη κανέλας όταν ψήνεις επιδόρπια όπως είναι η κολοκυθόπιτα ή πίτα μήλου βοηθά στην μείωση της πρόσληψης θερμίδων. Με αυτή την γνώση δεν χρειάζεται η προσθήκη ζάχαρης για να κάνεις πιο νόστιμο το φαγητό σου.

Οφέλη: Η κανέλα λειτουργεί σαν ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.Υγιεινό και νόστιμο φαγητό δηλαδή εν δράση.

Τι λές λοιπόν; Θέλει κόπο ή τρόπο;