Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

Την τελευταία περίοδο πληθαίνουν μέρα με τη μέρα τα νέα μέτρα για τον περιορισμό της μετάδοσης του νέου κορονοϊού SARS-CoV-2, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Η νέα πανδημία, όπως την χαρακτήρισε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και ήδη μετράμε και στη χώρα μας τα πρώτα της θύματα.

Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια θεραπευτική προσέγγιση που να είναι στοχευμένη για τον νέο ιό, και για τον λόγο αυτό τα περισσότερα μέτρα που παίρνουν κράτη ανά τον κόσμο, εστιάζουν στην πρόληψη. Πέρα από το να μείνουμε στο σπίτι μας και να τηρούμε αυστηρά τους κανόνες υγιεινής, μπορούμε να λάβουμε συγκεκριμένα μέτρα για να ενισχύσουμε την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και να θωρακιστούμε καλύτερα απέναντι στον κορονοϊό.

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα αποτελεί στην ουσία την άμυνα του οργανισμού μας και είναι ικανό να αντιμετωπίσει τόσο τα διάφορα βακτήρια όσο και τους ιούς. Προφανώς, οι ικανότητες του ανοσοποιητικού μας συστήματος δεν είναι αρκετές για να εξασφαλίσουμε ότι δε θα νοσήσουμε, αλλά η ενίσχυση του μπορεί να μας βοηθήσει στο να αντιμετωπίσουμε την ασθένεια καλύτερα, γρηγορότερα και να μειώσουμε την πιθανότητα να νοσήσουμε πιο βαριά. Ποιά είναι λοιπόν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε;

Προσέχουμε το βάρος μας

Η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για μια σειρά από νοσήματα μεταξύ των οποίων είναι ο σακχαρώδης διαβήτης, η αρτηριακή υπέρταση και διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις. Πέραν όμως αυτών, έρευνες έχουν δείξει ότι συνδέεται και με αλλαγές στην απόκριση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Με απλά λόγια, αν και ακόμα δεν είναι απόλυτα σαφές το πώς και το γιατί, το αυξημένο βάρος «ρίχνει» την άμυνα τους οργανισμού μας και μας καθιστά πιο ευάλωτους σε μεταδοτικές ασθένειες. Η διατήρηση του βάρους εντός των φυσιολογικών ορίων (δηλαδή Δείκτης Μάζας Σώματος μεταξύ 18,5 και 24,9) συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των αμυντικών μας μηχανισμών.

6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος-0

Κόβουμε τις κακές συνήθειες

Και όταν λέμε κακές συνήθειες μιλάμε φυσικά για την κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα. Το κάπνισμα εκτός από τις σοβαρές συνέπειες που έχει στο αναπνευστικό και καρδιαγγειακό σύστημα, επιφέρει και συνέπειες στη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Το ίδιο συμβαίνει και με το αλκοόλ, το οποίο σε μεγάλες ποσότητες επηρεάζει και αυτό την άμυνα του οργανισμού μας. Μάλιστα, η χρήση του αλκοόλ δεν είναι απαραίτητο να είναι χρόνια για να επιφέρει τις επιζήμιες επιπτώσεις του, καθώς αρκεί απλά η υπερβολική κατανάλωσή του ακόμα και αν αυτή γίνεται σποραδικά. Επομένως, συστήνεται, διακοπή του καπνίσματος και ελάττωση της κατανάλωσης αλκοόλ, αν όχι πλήρης διακοπή της.

Ένα μήλο την ημέρα…

6 συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος-1

Πολύ σημαντικό για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας είναι και η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Είναι αποδεδειγμένο ότι βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά ενισχύουν την άμυνά μας. Ανάμεσα σε αυτά ανήκουν το σελήνιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, ο χαλκός, το φυλλικό οξύ και οι βιταμίνες A, C, E και Β6. Οι τροφές που συστήνεται να προτιμάτε είναι τα εσπεριδοειδή (πλούσια σε βιταμίνη C), οι κόκκινες πιπεριές (βιταμίνη C), το μπρόκολο (βιταμίνες A, C και E), το σπανάκι (βιταμίνη Α και C), τα αμύγδαλα (βιταμίνες C και E), το ακτινίδιο (βιταμίνη C, K, φυλλικό οξύ και κάλιο), οι φακές (σίδηρος), το κοτόπουλο (βιταμίνη Β6) και οι ηλιόσποροι (βιταμίνη B6, E).

Απαλλαγείτε από το στρες

Έρευνες έχουν δείξει ότι το άγχος επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η παραγόμενη κορτιζόλη, που είναι γνωστή και ως ορμόνη του στρες, επηρεάζει τα λευκά αιμοσφαίρια και μειώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας. Πέραν όμως τούτου, το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε ανθυγιεινούς τρόπους αντιμετώπισής του, όπως είναι η κατανάλωση αλκοόλ και η κακή διατροφή, επιδρώντας και με αυτόν τον τρόπο αρνητικά στην υγεία μας.

Βάλτε άσκηση στη ζωή σας

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, η σωματική άσκηση έχει γενικότερα οφέλη για την υγεία, ανάμεσα τους και η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, αποτελεί εξαιρετικό και φυσικό τρόπο μείωσης του στρες. Παρόλα αυτά και η άσκηση θα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Η εξαντλητική γυμναστική καταπονεί το σώμα και στο τέλος μπορεί να επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Εμβολιάζομαστε όταν είναι απαραίτητο

Αν και εμβόλιο για τον κορονοϊό ακόμα δεν υπάρχει, υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που μπορούν να μας προστατέψουν από διάφορες αίτιες που μπορούν να προκαλέσουν λοίμωξη του αναπνευστικού μας συστήματος. Συστήνεται λοιπόν, ακόμα και τώρα, ο αντιγριπικός εμβολιασμός, ενώ για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί στο παρελθόν και ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου, ο εμβολιασμός για τον πνευμονιόκοκκο. Η επικράτηση του κορονοϊού στην καθημερινότητά μας λόγω της εξελισσόμενης πανδημίας, δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο να μολυνθούμε από κάτι άλλο. Τα εμβόλια αποτελούν τα σημαντικότερα όπλα που διαθέτει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ειδικά στις επικίνδυνες εποχές όπως είναι αυτή που διανύουμε, θα πρέπει να το οπλίζουμε όσο καλύτερα γίνεται.